Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2014

Αγίες μορφές μας μιλούν για την Ευχή του Ιησού...



 ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
λη τέχνη εναι ατ κριβς. Ετε περπατς ετε κάθεσαι, ετε στέκεσαι, ετε σωτερικά ργάζεσαι, ετε βρίσκεσαι στν κκλησία, σε τ προσευχ ατ ν γλιστρήσει π τ χείλη σου “ΚύριεἸησο Χριστέ, λέησον μ” μ τ προσευχ ατ στν καρδιά σου θ βρες ερήνη κα γαλήνη σώματος κα ψυχς 

(γιος Σεραφεμ το Σάρωφ)
εχ το ησο εναι ργασία κοιν τν γγέλων κα τν νθρώπων. Μ τν προσευχ ατ ο νθρωποι πλησιάζουν σύντομα τὴν ζω τν γγέλων. εχ εναι πηγ λων τν καλν ργων κα ρετν κα ξορίζει μακρι π τν νθρωπο τ σκοτειν πάθη. Σ σύντομο χρόνο κάνει τν νθρωπο καν ν ποκτήσει τ χάρη το γίου Πνεύματος. πόκτησε τν, κα πρν πεθάνεις θ ποκτήσεις ψυχὴ γγελική. εχ εναι θεϊκ γαλλίαση. Κανένα λλο πνευματικ πλο δ μπορε ν ναχαιτίσει τόσο ποτελεσματικά τους δαίμονες. Τος κατακαίει πως φωτι τ βάτα. 

(Ὁσίου Παϊσίου Βελιτσκόφσκυ)
Λέγε ἀκατάπαυστα τν εχ “Κύριε ησο Χριστέ, ἐλέησον μ” μ τ γλώσσα κα μ τν νο. ταν γλώσσα κουράζεται ς ρχίζει νος. Κα πάλιν ταν νος βαρύνεται, γλώσσα. Μόνον ν μν παύεις. Λοιπν ταν εχόμενος κρατάει τν νο του ν μν φαντάζεται τίποτα, λλ προσέχει μόνον στ λόγια της εὐχῆς. 

(Γέρων Ἰωσφ)
Δία τῆς εχς “Κύριε ησο Χριστέ, λέησον μ” θ κερδίσεις τ πν. Δία τς εχς καθαρίζεται νθρωπος, λαμπρύνεται, γιάζεται. εχ εναι τ σωσίβιο τς ψυχς κα το σώματος. εχ εναι βάση τς τελειότητας. Θ λεπτυνθετε καὶ θ πεττε μ τν εχή. Δν πάρχει λλος τρόπος σωτηρίας, καθαρισμο κα γιασμο π τν νοερ προσευχή. Ατ γέμισε τν παράδεισο π γιους νθρώπους

(Γέροντας μφιλόχιος)
Νὰ λέγεις παιδί μου τν εχ, “Κύριε ησο Χριστέ, λέησον μ”, μέρα κα νύχτα συνέχεια. εχ θ τ φέρει λα, εχ περιέχει τ πάντα: ατηση, παράκληση, πίστη, μολογία, θεολογία κλπ. εχ ν λέγεται χωρς διακοπ. εχ θ φέρει λίγον κατ’ λίγον ερήνη, γλυκύτητα, χαρά, δάκρυα. ερήνη κα γλυκύτης θ φέρουν περισσότερον εὐχή, κα εχ κατόπιν, περισσοτέραν ερήνη κα γλυκύτητα κ.ο.κ. θ ρθει στιγμ πο ν θ σταματς τν εχή, θ ασθάνεσαι σχημα. 

(Γέροντας Ἐφραμ Κατουνακιώτης)
Νὰ λέτε τν εχή, “Κύριε ησο Χριστέ, λέησον μ”. Ν τ λέτε μία-μία λέξη κατανοητά, καταληπτά. Ν μν προχωρετε στ δεύτερη λέξη, ν δν καταλάβετε τν πρώτη. Ν τονίζεται περισσότερο τ τελευταο, δλ. λέησον μέ. Θ σς ρθει τώρα στν ρχ ραθυμία κα πνος κα μετεωρισμς κα μέλεια λλ σες γρήγορα ν συνέρχεστε. Όταν λέτε τν εχ, ν θεωρετε τν αυτ σς τώρα στν ρχ, τι εσθε στ κόλαση κα ν φωνάζετε κλαίοντας, ζητώντας τ λεος το Θεο. Μακρι π τν πόγνωση, π τν πελπισία καὶ τ μοια τατα. Κατ τν ρα τς προσευχς ν μν δέχεστε οτε φαντασία, οτε μορφή, οτε εκόνα τς Παναγίας κα το Χριστο λλου τινς γίου, οτε κα τς λέξεις τς εχς ν βλέπετε νοερώς” 

(Γέροντας Ἐφραμ Κατουνακιώτης)
Μάθετε νὰ ἐργάζεσθε τὸ κομποσκοινάκι. Τ κομποσκοινάκι θ σς δηγήσει κε πο σες δν γνωρίζετε. Σ νώτερα πίπεδα θ σς δηγήσει τ κομποσκοινάκι. “Κύριε ησο Χριστέ, λέησον μ

–Έχετε
να πρόβλημα; “Κύριε ησο Χριστέ, λέησον μ

–Έχετε
ναν πειρασμ μ τὸν λλον, μ τν γείτονά σας, μ τος φίλους σας κ.ο.κ. “Κύριε ησο Χριστέ, λέησον μέ”. εχ θ σς δώσει τ λύση το προβλήματος σς, λύσιν το διεξόδου που ερίσκεστε. Τ κομποσκοινάκι λοιπν “Κύριε ησο Χριστέ,λέησον μ 

(Γέροντας Ἐφραμ Κατουνακιώτης)
λοι ο γιοι Πατέρες φωνάζουν τν πρώτη θέση στ ζω το κάθε χριστιανο τν κατέχει προσευχή. Θέλεις ν κάνεις κατάσταση; Προσεύχου. Θέλεις ν σωθες; Προσεύχου. ‘Όλες ο προσευχς καλς κα γιες εναι, λλ νοερ προσευχή, εναι βασίλισσα αὐτν. “Κύριε ησο Χριστέ, λέησον μέ”. π’ ατν τ μικρούλα λλ παντοδύναμη προσευχή, ξεκίνησαν ο γιοι Πατέρες κα γιναν φωστρες τς κκλησίας. Λέγε συνεχς σο μπορες περισσότερες φορς τν μέρα κα τ νύχτα ατ τν εχούλα κα ατ θ σὲ διδάξει ατ πο θέλεις, ατ πο δν γνωρίζεις. Βιάσου σ’ ατν τν εχούλα.

(Γέροντας Ἐφραμ Κατουνακιώτης)
εχ μς φέρνει κοντ στν Χριστό. Κάποτε μου ρθε (ν ξομολογηθε) νας μεγαλόσχημος. Μο επε: χω φθάσει , ββ σ πόγνωση. Δν βλέπω καμιὰ λλαγ στ καλύτερο. Πς θ βελτιωθ; Πς θ πεθάνω γι τν μαρτία; Ασθάνομαι τν πλήρη δυναμία μου. πάρχει ραγε λπίδα σωτηρίας;

Βεβαίως
πάρχει. Λέγε σο πι πολ μπορες τν εχή. Κα φησε τ πάντα στ χέρια το Θεο.

Κα
ποι φέλεια π τν εχ ταν δ συμμετέχει νος κα καρδιά; Τεράστια φέλεια. Εναι γνωστ τι «εχ» χει πολλς βαθμίδες: π τν πλ προφορ τν λέξεων τς «εχς» μέχρι τν «εχ» τν θαυματουργική. Μ στω κα στν κατώτατη βαθμίδα ν βρισκόμαστε κα ατὸ γιὰ μς εναι ψυχικ πολ φέλιμο κα σωτήριο. π τν νθρωπο πο λέγει τν «εχ» φεύγουν ο δυνάμεις το χθρο μας. Κα νθρωπος ατς γρήγορα ργ πωσδήποτε θ σωθε.
ναστήθηκα! ναστέναξε Μεγαλόσχημος. π δ κα πέρα δν πρόκειται πι ν πέσω σὲ κηδία κα πόγνωση. Τ λέγω λοιπν κα τ παναλαμβάνω: λέτε τν «εχή» .’στω κα μόνο μ τ στόμα. Κα Κύριος δν θ σς φήσει 

(Στάρετς Βαρσανούφιος τῆς πτινα)
Δὲν πρέπει ν φήνουμε τν εχή. ταν μς δίνεται εκαιρία, ν τ λέμε. Νὰ μν τριγυρίζει νος μας στ μάταια. Μ τν εχ νος ναπαύεται κα γάλλεται. νος το νθρώπου πρέπει ν σχολεται μ τν εχ κα ν μν τρέχει στ μάταια. 

(Γέροντας Παΐσιος)
Πρέπει συνεχῶς διαλείπτως ν λέμε τν εχή. Μέσα στ καρδιά μας καὶ τ νο μς πρέπει ν μείνει μόνο τ νομα το Χριστο μας. Γιατί ταν μες φήνουμε τν προσευχή, τν πικοινωνία μας μ τ Θεό, τότε διάβολος μ λογισμος ρχίζει κα μς ζαλίζει κα δν ξέρουμε πλέον οτε τί θέλουμε, οτε τί λέμε, οτε τί κάνουμε. 

(Γέροντας Παΐσιος)

Νὰ
λέγωμεν συνεχς τν εχήν, ετε μ τ νον, ετε μ τ στόμα. εχή, τ παντοδύναμον πλον δν φήνει τν μαρτία ν εσέλθει. διάβολος καίεται π τ νομα το ησο Χριστο, δι τοτο πασχίζει μ κάθε τρόπον ν σταματήσει τὴν εχή. 

(Γέροντας Ἐφραμ Φιλοθεΐτης)
Λέγε τὴν εχή: γιάζει τ στόμα, γιάζει έρας, γιάζει τόπος πο λέγεται. Ο δαίμονες βάζουν χίλια μπόδια δι ν μν προσευχηθε νθρωπος, πειδ λες ο παγίδες, λα τ δίκτυα τν δαιμόνων καταστρέφονται διὰ τς προσευχς. πειρες φορς ο δαίμονες δι στόματος δαιμονισμένων μολόγησαν τι καίονται π τν νέργεια τς εχς.

(Γέροντας Ἐφραμ Φιλοθεΐτης)
κάτωθι σύντομος προσευχ εναι παντοδύναμο πλο κάθε χριστιανο: «Κύριε Ἰησο Χριστέ, λέησον μ» «περαγία Θεοτόκε, σσον μς». Λέγε ἀδερφέ μου μ τ χείλη κα μ τν καρδιά σου συνεχς τ σωτήρια ατ λόγια, διότι φωτίζουν τν νο, γαληνεύουν τν καρδιά, καίουν τν μαρτία, μαστίζουν κα κδιώκουν τος δαίμονας.

Τὸ κομποσκοίνι δν μπορε κα δν πρέπει νὰ εναι κάτι διακοσμητικό, οτε κάτι πο θ μς φέρει γούρι. ντίθετα, χρειάζεται γι ν μς θυμίζει τ προσευχ καί, σν τέτοιο, εναι μία για κα θεία παρουσία στ ζωή μας. Συγκεκριμένα τ κομποσκοίνι εναι φτιαγμένο γι ν κάνουμε τν διάλειπτη προσευχή, αὐτ πο λέγεται διάκοπα, σύμφωνα μ τν προτροπ το π. Παύλου «διαλείπτως προσεύχεσθε».

Φυσικὰ
τν «εχ» ατ μπορομε ν τν λέμε κα χωρς κομποσκοίνι, μ τ νο μας κα μάλιστα σο συχνότερα εναι δυνατό. προσευχή, πο εναι συνομιλία μὲ τ Θεό, μς χαρίζει ρεμία, ψυχικ γαλήνη κα διώχνει τ γχος π τ ζωή μας.
Πηγή: inpantanassis.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου